1000li Altın Boncuk Küpü

  • Yaş Aralığı

    5+

  • Oyuncu Sayısı

    Bireysel

  • Oynama Süresi

    Değişken

Kademe :

Okul Öncesi+

Ürün Kodu :

NEP001337

Barkod :

8697893001437

  • Matematik Becerisi
  • Sayı Sayma Yetisi
  • Görsel Uzamsal Zeka
  • Ayırt Etme Becerisi
  • Bağlantısal Zeka
  • Bireysel Sorumluluk
  • Muhakeme Yetisi
  • Soyut Düşünce Becerisi

1000’Li ALTIN BONCUK KÜPÜ

Montessori Altın Boncukların genel değerlendirmesi çocuğa sayısal değerler ve ondalık sistemi öğrenmesi yolunda yardımcı olması şeklinde özetlenebilir. Burada çocuğa verilen hedef ondalık sistemde temsil edilen bir niceliği kavramak ve sayısal birimlerin onluk, yüzlük, 1000’lik ve artan şekilde 10’un katlarına dönüşümünü ve değişimini görmektir. Bu uygulama genellikle 5 yaş ve üzeri çocuklara verilir.

 

Altın Boncukların Örnek Sunumu

Çocuğa bu çalışmanın iki zemin matı gerektirdiğini açıklayın. Çocuğun matları yaymanıza yardım etmesini sağlayın. Boncuk konteynerini alın ve saymaya başlayın.

Boncukları matın sağ tarafında düzenli aralıklı bir dikey çizgiye yerleştirin.

Bir sıra boncuğu üste koyun: “bir ünite”.

Sonra sıradaki iki birim: “bir, iki birim”.

Sırayla üç birim yerleştirin: “bir, iki, üç birim”.

Çocuk bu noktada uygulamayı devralır.

Dokuzlu birimler bölümünde, “Dokuz birim boncuğun var. Sıradaki nedir? Evet, 10. Yani on birim yerine on bara ihtiyacımız var. Ayrıca yeni bir yere de taşınıyoruz. ”

On çubuktan çıkın ve birimlerin soluna dikey bir sıra başlatın. Birimleri sunmaya benzer şekilde devam edin.

On çubuktan oluşan 9'luk setin ardından, “Şimdi, on tane on çubuk oluşturdunuz, neye ihtiyacınız var? Doğru, 100’lere. Peki sen 100’leri nereye koyacaksın. Bu doğru. Onları yeni bir yere koymak zorundayız. ”

Çocuğun yüzleri bir kareye dönüştürmesini sağlayın. Yüzlü barları dikey bir sırada kare şeklinde yerleştirin. Birimler ve onlar gibi benzer bir şekilde tanıtın.

Çocuğun yüzlü kareleri getirmesini sağlayın. Dikey bir sıradaki yüzlü kareleri yerleştirin. Birler ve onlar gibi benzer bir şekilde tanıtın.

Dokuz yüzden sonra çocuğa sırada neyin olduğunu ve nereye konması gerektiğini sorun. Ona matın üstüne binli küp yapmasını söyleyin.

Binli küpleri ünitelere, onlara ve yüzlere benzer şekilde tanıtın. Küpler birbirinin üzerine yığılmıştır. 

 

Varyasyonlar

Çalışmayı bitirmenin keyfini yaşayan çocuğu yer değerleri hakkında sorgulayın.

Çocuktan matın üzerineki çeşitli nicelikleri size göstermesini isteyin.

Çocuktan sınıftaki başka bir çocuğa bu öğrendiklerini öğretmesini isteyin.

Çocuk, bir kerede tüm birimleri değil, aynı anda miktarları “rastgele” veya iki kez yerleştirebilir.

 

Uzantıları

Düzenin taslağını çizin veya renklendirin.

Çocuk diğer nesneleri kullanarak yeniden oluşturabilir.

 

 

Henüz İçerik Üretilmemiştir.